HANDELSBETINGELSER

Alle aftaler indgås med:
BEVCO A/S
Blomstervej 60
DK-8381 Tilst
CVR: 34590222
Tlf. +45 71992200


LOVGIVNING

Salg af varer hos BEVCO A/S sker i henhold til gældende dansk lovgivning. Personer skal være fyldt 18 år for at købe tobak og drikkevarer med en alkoholvolumenprocent på 16,5% og være fyldt 16 år for at købe drikkevarer med en alkoholvolumenprocent der er lavere end 16,5%. Ved gennemførelse af ordrer erklærer Kunden at være bekendt med gældende lovgivning om salg af alkoholdige drikkevarer og tobak.

FRAGT & LEVERING

Fragtpriser: Ordrer pålægges fragt- og leveringsomkostninger jf. gældende takster oplyst på Bevco.dk - se de gældende fragtpriser her: https://www.bevco.dk/fragt-og-levering/
Leveringstid: Ordrer sendes med GLS eller PostNord afhængig af godsets vægt og Kundens valg ved ordreafgivelse. Ordrer afgivet inden kl. 14.00 afsendes samme dag med foventet levering på næstkommende hverdag i tidsrummet mellem kl. 08:00 til 16:00 (leveringssikkerheden er 99,5%). Der leveres ikke lørdag og søndag. Varer mærket som bestillingsvarer leveres indenfor den anførte tidshorisont - i yderst sjældne tilfælde vil produktet varer udsolgt ved leverandøren og der kan forekomme længere leveringstid (du vil naturligvis blive kontaktet herom så snart vi har kendskab til dette). Tidsbestemt levering og indbæring udføres kun efter forudgående bestilling ifbm. ordreafgivelse på Bevco.dk. Levering er som udgangspunkt til 'kantsten' og specielle ydelser skal tilvælges ved ordreafgivelse.
Tillæg for specielle ydelser: BEVCO A/S forbeholder sig ret til at opkræve Kunden for PostNord's tillæg for manglende byttepaller samt genudkørsel, ventetid eller indbæring som ikke er aftalt på forhånd og er forårsaget af Kundens manglende tilstedeværelse eller anvisning ved levering. Ved indbæring er det kundens ansvar at sørge for afdækning til imødegåelse af spild, trykmærker og snavs fra udstyr, varer og personer.
Afhentning: Afhentning kan ske på Blomstervej 60, 8381 Tilst. Kunden adviseres pr. email om muligt afhentningstidspunkt så snart ordren er taget i ekspedition, typisk indenfor 1-2 timer efter afgivelse af ordrer i normal åbningstid. Ved bestilling inden kl. 14:00 og såfremt varen er på lager vil ordren kunne afhentes senere samme dag.


FORTRYDELSESRET

BEVCO A/S yder jf. forbrugeraftaleloven 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter modtagelse af varen, og i tilfælde af del leverance efter modtagelse af den sidste varer. Såfremt Kunden ønsker at fortryde sit køb bedes der inden 14 dage fra modtagelsen rettes henvendelse herom. Meddelelsen skal gives via e-mail til [email protected] I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på, at fortrydelsesretten ønskes udnyttet. Fortrydelse kan ikke ske ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give BEVCO A/S tydelig meddelelse om dette. Varen bedes returneret i original emballage for at undgå værdiforringelse og sikre fuld refusion af betalingen fra købet.
Bemærk at det ikke er muligt at returnere bestillingsvarer, da de bliver bestilt specifikt hjem til ordren. Det er heller ikke muligt at fortryde køb af datovarer (varer mærket med MHT xx.xx.xxxx i varenavnet). Såfremt datovarer kommer retur, vil varen ikke blive krediteret.


PANT

Aflevering og returnering af tomme pantbelagte emballager accepteres hos BEVCO A/S og godtgøres i danske kroner jf. de til enhver tid gældende pantsatser hos Dansk Retursystem. Fysisk aflevering af pantbelagte emballager kan ske på Bredskiftvej 22B, 8210 Aarhus V. Bemærk at vi kun tager pant retur i salgsenheden (helt fyldte kasser).

REKLAMATIONSRET

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. For forbrugere der handler hos BEVCO A/S ydes der 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at Kunden enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten begrænses dog af varens naturlige holdbarhed. Kunden skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter opdagelse af manglen ved varen. Reklameres der inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Modtages en forkert vare bedes Kunden kontakte BEVCO A/S for aftale om inspektion og eventuel ombytning af varerne. Såfremt varen ikke kan ombyttes rettidigt tages varen retur og det betalte beløb blive krediteret og udbetalt til en af Kunden oplyst konto. Påståede dårlige varer refunderes kun ved reklamation med minimum 80% af varens originale indhold og efter producentens undersøgelse og anerkendelse af eventuelle fejl. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved reklamation skal varen sendes til:
BEVCO A/S, Blomstervej 60, 8381 Tilst, Att.: Reklamation
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

DATADELING (KUN FOR ONTRADE KUNDER)

Som ontrade-kunde hos BEVCO A/S accepterer Kunden at data på varekøbe, specifik varens navn og antal deles med den respektive brandowner/leverandør til brug for afregning af tilskudsaftaler mellem brandowner og Ontrade kunden. Ontrade kunder defineres som en kunde med et CVR-nr. registreret i en eller flere af følgende branchekoder: 551010, 551020, 552000, 553000, 559000, 561010, 561020, 562100, 562900 og 563000.


PERSONDATAPOLITIK

For at du kan indgå aftale med BEVCO A/S, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos BEVCO A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på www.bevco.dk er Michael Svejstrup Olesen, Adm. Direktør. Vi videregiver Kundens e-mailadresse til Trustpilot for anmodning om ris og ros, samt til Danske Fragtmænd og GLS for kommunikation omkring Track & Trace og leveringsstatus. Som registreret hos BEVCO A/S, har Kunden altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Kunden har også ret til indsigt i de registrerede oplysninger. Disse rettigheder har Kunden efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: [email protected]


KLAGEADGANG

Ønskes der at klage over et køb, bedes henvendelse rettet til Kunderservice på tlf. 71992200 eller e-mail [email protected] Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan der indgives en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Center For Klageløsning
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
Forbrugerer med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr


FORCE MAJURE

I tilfælde af at en part rammes af force majeure, hvortil regnes strejke (lovlige såvel som ulovlige strejker og arbejdsnedlæggelser), lockout, brand, oversvømmelse, tyveri, hærværk eller andre hændelser, der ikke kunne forudses, hvorover parten ikke er herre, og hvis følger ikke uden urimelige ofre kan overvindes, er den pågældende part berettiget til at udskyde sin ydelse, indtil hindringen er ophørt uden, at dette berettiger den anden part til at gøre misligholdelsesbeføjelser gældende.


LOVVALG & VÆRNETING (VED ERHVERVSKØB)

Samhandlen med BEVCO A/S er underlagt dansk lovgivning. Enhver tvist, som måtte udspringe af eller i tilknytning til nærværende handelsbetingelser, skal såfremt den ikke kan løses i mindelighed, afgøres efter dansk ret, ved Retten i Aarhus.


PRISGARANTI



GYLDIGHED

Gældende handelsbetingelser for BEVCO A/S publiceres og opdateres på www.bevco.dk. Det er Kundens ansvar at holde sig ajour med de gældende betingelser forud for enhver transaktion.


PRICERUNNER KØBSGARANTI

Når du handler hos os, er du omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Dermed er du sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner.
Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Det er gratis og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Få PriceRunner Købsgaranti i dag
Hvis du ønsker, at dit køb skal blive omfattet af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som privatperson. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er defekt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.
Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien inkluderer altså ikke erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.
Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige brugervilkår for Købsgarantien.

------
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 3. januar 2022